Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
BollKlubben Olympic
Malmö 1920
U13

KOST/NÄRING/SÖMN

Kost/Näring/Sömn


För att kunna prestera optimalt med goda resultat på såväl träningar som under matcher, ställer detta i sin tur krav på en sund kosthållning och tillräckligt med näringsintag, samt tillräckligt med sömn och sund livsstil i övrigt. 

OBS! Det går inte att förvänta sig goda prestationer ute på fotbollsplanen av sitt barn, om dessa områden inte sköts ordentligt.


Det åligger således ER föräldrar, att se till att ansvara för, att ert barn sköter dessa bitar, för att på så vis kunna prestera ute på planen och må bra i övrigt såväl fysiskt som psykiskt. 

OBS! Vi ställer inga krav, utan kan enbart utge rekommendationer till ER föräldrar, baserat på vedertagen vetenskaplig praxis på området ifråga.



6 måltider om dagen (Rekommendation)

frukost 

mellanmål

lunch

mellanmål
middag

kvällsmål


Mat innan träning/match
Man bör äta en större måltid, senast 2-3 timmar innan, så kroppen hinner smälta. 

20 minuter innan träning rekommenderas att man tar en banan eller en macka för att få i sig snabba kolhydrater vilket ger extra ork för spelaren till träning/match. Efter match bör spelaren dricka ett glas mjölk och äta en macka eller frukt för att tillgodose den första 


Locker Room Talk Mån 8/10
2018-10-07 17:51
Locker Room Talk imorgon Månd 8/10 17:45 kom i tid  dörren stängs 18:00  focus och inget snack  killar .... 
Locker Room Talk idag måndag 24/9
2018-09-24 09:26
Locker Room Talk idag måndag 24/9 samling 17:45 vid omklädningsrummen kom i tid dörren stängs 18:00 ...
Träning inställd 27/8
2018-08-27 16:31
Träning inställd idag 27/8 då gräsplanerna är stängda och A laget 
Ska träna på konstgräset Idag på våran tid Med vänlig hälsning, Richard 
Spelade matcher
Lör 13/10 11:00
0 - 6  
Ons 10/10 19:00
3 - 0  
Sön 7/10 13:00
3 - 1  
Fre 5/10 19:00
2 - 1  
Kommande aktiviteter
Nyheter från föreningen
Hem, 05/10 12:56 
 
SAMARBETSPARTNERS